دوش و چشم شور اضطراری آزمایشگاهی

دوش و چشم شور اضطراری آزمایشگاهی

دوش و چشم شور(دوش و چشم شوی) اضطراری چیست؟

مواجهه تصادفي با مواد شيميايي هنوز با هستی كنترل هاي مهندسي مناسب و دستورالعمل هاي ايمني  وجود دارد،در نتيجه استفاده از دستكش ها ، شيلد هاي صورت و تجهيزات نگهداری فردي ضروري است .10 تا15 ثانيه اول مواجهه با مواد شيميايي ، به ويژه مواد خورنده ، حائز اهميت بوده و تاخير حتي براي چند لحظه ممكن است مایه آسيب جدي گردد. در چهره مواجهه با مواد شيميايي هستی دوش ها و چشم شوي هاي اضطراري اثرات اين مواد را به حداقل مي رساند. دوش ها ي اضطراري براي زدودن آلودگي از لباس هاي اطفاء حريق به طور کارساز کاربرد مي شود. لازم به ذكر است كه آب قادر به خنثي سازي آلودگي نيست ، بلكه آب آلودگي را از محل مورد عقیده پاك كرده و باعث رقيق ترشدن آلودگي مي شود.

مشخصات دوش و چشم شور(دوش و چشم شوی) اضطراری:

مشخصات فنی: دوش و چشم شوی اضطراری یک پارچه ساخته  شدا از گالوانیزه  و یا استیل سردوش مطابق استاندارد و ظرفیت آب حدوداً 20 لیتر در دقیقه با تنگنا 51 اینچ مربع که از راه لوله به قطر یک اینچ و طول 120 میلیمتر تغذیه می گردد. این دوش بوسیله اهرم متصل به زنجیر دستی و بوسیله پدال پایی بطور اتوماتیک عمل نموده و در یک لحظه آب تمام بدن را فرا می گیرد. چشم شوی  متصل به دوش حائز دو نازل شستشو دهنده  حائز حفاظ پلاستیکی می باشد  که در ظرف سریز آب قرار گرفته اند این چشم شور  بوسیله اهرم دستی و با پدال پایی بطور خودکار شروع به پاشش آب می کند. همه سیستک  باید به جریان آب سرد با گرما تقریبی 8 لغایت 20 درجه سانتیگراد متصل گردد.

استفاده از دوش آزمایشگاهی و چشم شور

استفاده از دوش های ایمنی و گرمابه های چشم در پیرامون آزمایشگاهی برای سال ها معمول بوده است. سرشت کار آزمایشگاه به این معنی است که نتایج گاهی اوقات می تواند غیر پیش بینی کردنی باشد و در همان سان بسیاری از روش های ایمنی دیگر و تجهیزات حفاظتی مورد کاربرد پیمان گیرد، خطر آلودگی مواد خورنده و یا مواد قابل اشتعال هستی دارد. در بسیاری از موارد، میزان به کارگیری چنین مایعاتی به اندازه کافی کوچک است که احتیاج به حمام کامل تن را فراهم می کند، اما تقریبا  در همه شرایطی که مواد خطرناکی باره استفاده قرار می گیرد دوش وچشم شوق اضطراری مورد نیاز است.

نظرات بازدیدکنندگان