هود لامینار آزمایشگاهی

هود لامینار آزمایشگاهی

هود لامینار چیست

هود لامینار، دستگاه های تهویه ای است که در آزمایشگاه استفاده می شود تا یک منطقه کار آسپتیک فراهم شود که به محافظت از پرسنل آزمایشگاهی و مواد مورد استفاده آنها کمک می کند. هود ها طبق طبقه بندی I، II یا III طبقه بندی می شوند، بسته به سطح حمایت که ارائه می دهند. هود های فوم، اغلب یک هود کلاس I، برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض آزمودنی برای گازها، بخارات یا سم خطرناک یا سمی طراحی شده اند و در هر آزمایشگاهی شیمیایی تحلیلی و آزمایشگاه میکروبیولوژی ضروری هستند. هود های کشت سلولی، معمولا کلاس II برای ایجاد یک محیط استریل برای آزمایش های کشت سلولی استفاده می شود. این هود ها نمونه ها را از آلودگی با استفاده از هوا که درون نیمکت محصور شده و از طریق یک فیلتر HEPA کشیده شده است، محافظت می کند. هود های کشت سلولی در آزمایشگاه های زیست شناسی مولکولی حیاتی هستند، که اکثر کارها به روش استریلی بستگی دارد. هود های کلاس III بیشترین حمایت را برای آزمایشگاه و آزمایش فراهم می کنند و معمولا کابینت های ایمنی ایمنی و / یا جعبه های دستکش هستند. این هود ها گاز فشرده و برای کار با پاتوژن های شناخته شده انسان و دیگر مواد بسیار حساس مورد استفاده قرار می گیرند.

جریان انعطاف پذیر

جريان هواي روان مي تواند يک منطقه کاري بدون آلودگي را حفظ کند. بسیاری از آزمایشگاه های پزشکی و پژوهشی به منظور انجام کار تخصصی، نیاز به محیط کار استریل دارند. هود لامینار می تواند راه حل را فراهم کند.

کاربرد هود لامینار؟

هود لامینار، محیط های کاری بدون ذرات را بوسیله هواپیما از طریق یک سیستم تصفیه ایجاد می کند و آن را در یک سطح کار در یک جریان هوای گرم یا یکنواخت هدایت می کند. آنها یک محیط عالی هوا تمیز برای تعدادی از الزامات آزمایشگاهی را فراهم می کنند استفاده می کنند.

هود لامینار برای انواع برنامه های کاربردی مناسب است و به ویژه در مواردی که یک محیط تمیز هوا منحصر به فرد برای اقلام کوچکتر مورد نیاز است، برای مثال دستگاه های الکترونیکی حساس ذره

در آزمایشگاه، کابینت جریان لامینار معمولا برای کار تخصصی استفاده می شود.

هود لامینار می تواند به نیازهای خاص آزمایشگاهی ساخته شده و همچنین برای آزمایشگاه عمومی، به ویژه در بخش های پزشکی، دارویی، الکترونیکی و صنعتی، ایده آل باشد.

هود لامینار و یا کابینت جریان هوايی لامینار همانطور که از آنها شناخته شده است، به طور معمول از فولاد ضد زنگ بدون شکاف و مفاصل ساخته شده است و از این طریق مانع جمع آوری باکتری ها از هر جایی در منطقه کار می شود.

هود لامینار نیز به عنوان نیمکت های تمیز شناخته شده است زیرا هوا برای محیط کار کاملا با فرآیند تصفیه دقیق تمیز می شود.

هود لامینار چگونه کار می کنند

فرآیند جریان هوای لامینار را می توان به عنوان جریان هوا توصیف کرد، در حالی که یک کل هوا با سرعت ثابت و یکنواخت جریان دارد.

هود لامینار، با استفاده از هوا درون جریان هوا کشیده شده از طریق یک یا چند فیلتر HEPA، طراحی شده برای ایجاد یک محیط کاری بدون ذره و حفاظت از محصول. هوا از طریق یک سیستم تصفیه گرفته می شود و سپس در سطح کار به عنوان بخشی از روند جریان انعطاف پذیر خسته می شود.

به طور معمول، سیستم تصفیه شامل پیش فیلتر و یک فیلتر HEPA است. کابینه Flaminar Flow Cabinet در طرفین محصور شده و فشار هوای مثبت ثابت برای جلوگیری از نفوذ هوا اتاق آلوده حفظ شده است.

انواع هود لامینار

کابینت Flow Laminar می تواند به عنوان کابینت افقی و عمودی تولید شود. انواع مختلف کابینت ها با انواع مختلف جریان هوا برای مقاصد مختلف وجود دارد.

هود لامینار و هود

نیمکت ها و غرفه های جریان انعطاف پذیر

همه اطمینان از یک فضای کار بدون آلودگی و ممکن است به نیازهای آزمایشگاه مناسب است

هود لامینار جریان افقی

نام خود را با توجه به جهت جریان هوا که از بالا می آید دریافت می کند، اما سپس جهت را تغییر می دهد و در طول کار در جهت افقی پردازش می شود. جریان ثابت هوای فیلتر شده مواد و محصولات حفاظت را فراهم می کند.

هود  جریان Fluid Laminar

کابین جریان Flow Laminar به همان اندازه به عنوان کابینت جریان افقی Laminar Flow عمل می کند که هوا هوا را به صورت عمودی به سمت پایین در منطقه کار می کند. هوا می تواند از طریق سوراخ در پایه، منطقه کار را ترک کند. کابینت جریان عمودی می تواند محافظ اپراتور بیشتر را فراهم کند

نظرات بازدیدکنندگان