کاربرد انکوباتور آزمایشگاهی

کاربرد انکوباتور آزمایشگاهی

 انکوباتور آزمایشگاهی برای چیست؟

انکوباتورهای آزمایشگاهی محیطی کنترل شده و بدون آلودگی را برای کار ایمن و قابل اعتماد با کشت سلولی و بافت با تنظیم شرایط مانند دمای، رطوبت و CO2 فراهم می کنند. انکوباتورهای میکروبیولوژی برای رشد و ذخیره سازی باکتری ها مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع و اندازه های فراوان، از جمله انکوباتورهای حمام خشک با بلوک های تک و یا بلوک، واحدهای اکسیژن بیولوژیکی (BOD) ایده آل برای مطالعات حشرات و گیاهان، انکوباتورهای تکان دهنده، اجاق های هیبریداسیون، بیوراکتورها و انواع مختلف آزمایشگاه های آزمایشی. پیدا کردن اندازه درست برای برنامه خاص شما یک کار آسان است، با اندازه های مختلف از واحد های کوچک تاپو به اندازه اتاق. انکوباتور آزمایشگاهی برای کشت سلولی و بافت، مطالعات بیوشیمیایی و هماتولوژی، کارهای دارویی و تجزیه و تحلیل مواد غذایی ضروری

چگونه یک انکوباتور آزمایشگاهی را انتخاب کنم؟

اندازه و ظرفیت انکوباتور اولین، ابتدایی ترین موارد است. برآورد تعداد نمونه هایی که در هر زمان یکبار انکوباسیون می شوند، ایده کلی حجم مناسب داخلی را نشان می دهد. چه مقدار درجه حرارت، رطوبت و محدوده CO2 برای کار شما ضروری است و آیا منبع آب لازم است؟

برای حصول اطمینان از توزیع گرما و حذف لکه های سرد، انکوباتور ها می توانند به صورت آب گرم یا تهویه هوا و یا منبع دیگری از گرمای مستقیم استفاده شوند. برای انکوباتورهای CO2، گزینه های کنترل کننده شامل تشخیص هدایت حرارتی (TCD) یا سنسورهای مادون قرمز است.

انکوباتورهایی که ویژگی های طراحی را ارائه می دهند که انطباق با الزامات قانونی را تضمین می کنند، مناسب برای استفاده در آزمایشگاه های معتبر یا تایید شده هستند، که در آن شرایط دقت و صحت بازبینی ضروری است.

کاهش آلودگی یکی از اهداف اصلی طراحی انکوباتور می باشد. برای این منظور، تولید کنندگان دوره های ضدعفونی کننده با درجه حرارت بالا، فیلتراسیون HEPA و استفاده از اجزای مسن ضد میکروبی در اتاق را ارائه می دهند. برخی از واحدها دارای درهای شیشه ای داخلی هستند که اجازه می دهد محتویات را بدون ایجاد اختلال در فضای انکوباتور مشاهده کنید.

صفحه نمایش لمسی مجتمع، آلارم قابل برنامه ریزی، ذخیره سازی داده ها و قفسه های قابل جابجایی، پیشرفت های طراحی پیشرفته ای است که به ایجاد آسان و راحت تر استفاده از اینکوباتور آزمایشگاه کمک می کند.

نظرات بازدیدکنندگان