کاربرد دستگاه آون آزمایشگاهی

کاربرد دستگاه آون آزمایشگاهی

آون آزمایشگاهی :

آون آزمایشگاهی تجهیزات استاندارد موجود در بسیاری از آزمایشگاه های تحقیقاتی، بالینی و قانونی است. آون های موجود در گرانش (طبیعی)، مکانیکی (اجباری) و پمپ خلاء برای برنامه های گرمایش و خشک کردن معمولی موجود است. برای آزمایشگاه هایی با یکنواختی درجه حرارت، الزامات پایداری و دقت، آون های پروتکل پیشرفته برای دسترسی به الزامات مورد نیاز در دسترس هستند. اجاق های آون برای کاربرد مانند خشک کردن، پخت، استریل کردن، پیش گرم کردن و انکوباسیون استفاده می شود. اجاق های کنسروی اجباری از فن برای گردش هوا در داخل اتاق استفاده می کنند. گرمایش طبیعی به تغییرات دما درون اجاق کمک می کند، برای انتقال حرارت به نمونه ها. آون های خورشیدی خلاء در یک زمان کوتاه هوا را داخل محفظه قرار می دهند که رطوبت را جذب می کند و بوسیله پمپ خلاء آن بلافاصله استخراج می شود. اجاق های خشک کردن خلاء برای فرآیند خشک کردن ظریف استفاده می شود. هنگام انتخاب یک اجاق، برنامه ها، ابعاد، ظرفیت و بودجه آزمایشگاه را در نظر بگیرید. به دنبال ویژگی هایی باشید که حداکثر حفاظت از نمونه و کاربر را تضمین می کنند.

آون آزمایشگاهی بخش مهمی از هر آزمایشگاه است زیرا بسیاری از توابع مهم را انجام می دهد. آنها لوازم الکتریکی هستند که به طور گسترده در صنایع تولیدی و علمی کاربرد دارند. این پست وبلاگ یک مرور کلی از عملیات، انواع و کاربردهای آون های آزمایشگاهی را ارائه می دهد.

عملیات آون آزمایشگاهی:

همانند اکثر آون های دیگر، آون های آزمایشگاهی از یک منبع حرارت برای نمونه گیری در داخل آون استفاده می کنند. انتقال گرما همراه است فرایندی است که برای گرمایش آون استفاده می شود و با گرانش یا کنسانتره مکانیکی کار می کند.

در گرماگیر، هوای گرمتر جابجایی هوا کولر و هدایت آن به سمت عنصر گرما تا زمانی که کل اتاق به دمای مورد نظر می رسد. این روش شناخته شده است که توزیع گرما یکنواخت ضعیف، زمان پیش گرم شدن بیشتر و اتلاف انرژی در مقایسه با کنسانتره مکانیکی است. آون های آزمایشگاهی مکانیکی کامارو از بخاری ها و سوپاپ ها در محفظه آون استفاده می کنند که به گرم شدن اتاق کمک می کند سریع تر و یکنواخت تر شود و آنها را انتخاب محبوب تر می کند.

عملکردهای معمولی که آون های آزمایشگاهی انجام می دهند، خشک کردن، جایی که رطوبت از نمونه خارج می شود، پخت، جایی که یک نمونه بدون رطوبت گرم می شود، و جوش، جایی که نمونه از نظر شیمیایی یا فیزیکی تغییر می کند.

ویژگی های آون آزمایشگاهی

آون آزمایشگاهی می تواند برای انجام طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی، و طیف وسیعی از ویژگی های آن می تواند گسترده باشد.

اندازه آون آزمایشگاهی مورد توجه مهم است. حجم آون باید به اندازه کافی برای نیازهای فضایی نمونه هایی که حرارت داده می شود کافی باشد و در صورت مناسب، چندین نمونه باید جایگزین شوند. سه نوع اصلی از آون های آزمایشگاهی وجود دارد. benchtop، کابینه، و راه رفتن در Benchtop کوچکترین آون است و بزرگترین راه رفتن است.

 

دمای آون آزمایشگاهی ویژگی دیگری است که می تواند در انتخاب مناسبترین آون تغییر کند. سه تکنولوژی متفاوت وجود دارد که می توانند برای تنظیم درجه حرارت درون آون، از جمله یک ترموستات، که دارای یک سوئیچ ساده / روشن است که عنصر حرارت را برای حفظ دمای تنظیم نگه می دارد، استفاده می شود. کنترل پروتکل هنوز هم از ترموستات برای نظارت بر درجه حرارت اجاق استفاده می کند، اما گرما به دلیل گرمازدگی پیش می رود تا از گرمای بیش از حد جلوگیری شود. کنترل PID یک پردازنده است که مقدار انرژی مورد نیاز برای نگهداری آون آزمایشگاهی را در یک دمای معین محاسبه می کند و آن را در مقابل افت حرارت قرار می دهد، این روش معمولا بیشتر انرژی کارآمد است.

بسته به نیاز مورد نیاز، مصرف هوای ورودی و خروجی هوا می تواند تنظیم شود تا رطوبت را آزاد کند یا رطوبت خود را حفظ کند و همچنین نیاز به حذف VOCs و دود دارد. عایق حرارتی در آون های آزمایشگاهی کارایی را بهبود می بخشد زیرا میزان انتقال حرارتی را کاهش می دهد. این آون ها به طور معمول از فولاد ساخته شده اند که به جلوگیری از گرمای تابشی از دیوار فر می شود.

کاربردهای آون آزمایشگاهی

درون آزمایشگاه، آون ها ابزار بسیار متنوع هستند و برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده می شوند. برنامه های کاربردی معمول عبارتند از خنک سازی، که یک فرایند است که باعث بهبود پذیری و خوابیده در نمونه های فلزی می شود. آون آزمایشگاهی نیز می تواند برای حذف حلال، استریلیزاسیون، تبخیر، ترمیم پلیمر و پخت پلی آمید استفاده شود.

نظرات بازدیدکنندگان